onsdag 3 februari 2010

snart dags för en tur till Danderyd

Ja nu är det inte många dagar kvar tills jag ska på gruppmöte på Danderyds sjukhus , det ska bli riktigt spännande. Någon som har lust att berätta hur det går till på ett sånt ? Har läst att man ska proväta den mängd man senare kommer att äta??

Ska även träffa läkaren och narkosläkaren. Ringde faktiskt upp kirurgkliniken då jag tror att jag ev kan lida av sömnapné (dels har jag det i släkten ( min SMALA mamma har det samt att min sambo påstår att jag låter som en skördetröska och slutar andas mitt i allt ihopa.. ) och är det så måste man visst kolla upp det ordentligt innan operation så det inte blir komplikationer sen..

Dagen efter ringde läkaren som ska operera mig upp och han lät jättebra !! Ja trevlig också såklart men jag fick direkt förtroende för honom . Han tyckte att min förklaring lät som om det kanske skulle behövas en remiss till linköping för utredning men vi skulle prata om det när vi ses nästa torsdag .
Nästa torsdag ! När nästa torsdag har varit är jag kanske opererad inom tre månader !! HOPPAS HOPPAS HOPPAS



Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

2 kommentarer:

  1. Hoppas allt går bra och att du får din operation snart :)

    Svar: Riktigt smala människor har nog ingen insikt i varför tjocka människor är tjocka. Sen är många tjocka duktiga på att dölja sitt ätbeteende, så jag har en viss förståelse för att smala ibland inte kan se HELA problemet utan tror att lite nutrilett ska funka fin fint.. hehe... Man får nog försöka ha tålamod och förståelse för bägge sidor tror jag. Annars blir man nog bara bitter.

    Tack så mycket :) är alltid kul å höra att man skriver bra och relevanta saker!

    Ha en fin kväll! /F

    SvaraRadera
  2. Helllooooooo!!!
    Vad glad jag blir för din skull, jag ska hålla alla tummar jag har att det blir op. snart!!!

    JAg har gärna berättat för Dej hur ett sånt möte går till........men jag har ingen erfarenhet av det.

    Jag opererade mej privat och jag träffade läkaren innan då han berättade om operationen och lite om vad som händer efteråt osv. sedan träffade jag dietisten som gick igenom kost efter operationen. Det var det enda.

    KRam kram /Mia

    SvaraRadera