torsdag 1 juli 2010

Remissproblem

Ja det hade ni väl nästan förstått eller ?

Efter många samtal och turer som jag inte orkar delge (och som knappast roar nån att läsa om) så fick jag till slut tag i "rätt" person .
Och då menar jag inte att rätt person behöver vara den som är mest kvalificerad utan i det här fallet som med vård är rätt person en sån där underbar gullig människa som är lyhörd och lyssnar på patienten. Tyvärr finns det så få , men då utmärker sig ju dessa personer ännu mer.
Jag lyckades få tag i en person som insåg att för mig är det här ett problem !
Jag höll på att dö , och har fastnat i systemet !
Den här gulliga personen ( Louise heter hon) tig tag i saken och ringde upp Danderyd och hittade min remiss . Fast det stod i journalen att den var skickad så var den inte det...

Utav 2 möjliga har två remisser kommit "bort" så statistiskt ser ju inte bra ut.
Är det bara jag som råkar ut för sånt här ? Egentligen får man ju hoppas det , för man blir ju mörkrädd utav att veta hur mycket det kan strula med en remiss.

Status är samma som sist , jag väntar på att remissen ska komma fram till allergicentrum men nu borde den i alla fall vara på väg !

Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar