lördag 23 oktober 2010

vad ska jag säga ?

Roligt att se att det fortfarande finns någon som läser den här bloggen !!

Är mycket medveten om hur dålig jag varit på att uppdatera. Kan vara pga anledning... dvs det har inte funnits något att uppdatera...

Var ju till Allergicentrum i augusti , där de tog pricktest på latex samt några blodprov.
Är INTE allergisk på latex , och det kan ju iofs vara bra att veta ..men det var väl ingen som trodde att den anafylatiska chocken kom från nåt sånt , ja menar hur vanligt är latex inom sjukvården idag ?
Skulle hur som helst få svar efter ca tre veckor , då det kunde ta lite längre tid då proverna skulle skickas till Stockholm.

Efter 8 veckor insåg jag att något svar inte skulle komma. :-(

Kort efter att jag fick tiden till i Augusti fick jag även en tid till oktober ( förra veckan) jag har hela tiden förstått att det varit ett misstag men behållit tiden då allt verkligen strular HELA TIDEN.
Ringde och frågade om provsvaren kommit och om jag skulle komma på utsatt tid den 21/10 och jo det var väl bra om jag kom så kunde de göra lite andningstester( ???) Så jag tog ledigt halvdag , spenderade den på US med att blåsa i diverse mojänger och allt såg bra ut
(Vad har det med en operation att göra ?)

Fick även träffa läkaren som berättade att de inte kunat hitta någonting i mina prover som kunde förklara varför jag fick en anafylaktisk chock...de hade överhuvudtaget inte hittat något ! men han skulle rekommendera att de inte gav mig muskelavslappnande då det tydligen är en vanlig orsak till anafylaktiska chocker..

Åkte hem och fick väl nöja mig med det svaret . Jag lever ju ändå efter tror att det är de inom sjukvården som kan detta .
Dagen efter , alltså igår , rignde läkaren upp mig igen då han fått kontakt med Ann Guttormsen som tydligen är ledande både inom anestesi och inom forskning på anafylaxi i Norge och hon står bakom många
studier . Efter att ha pratat med henne verkade de ha insett att mitt fall är rätt speciellt då jag tydligen är de första ( eller andra ) fall som de haft på allergicentrum på US .
Då är ju min åsikt genast att "varför tog de inte detta mer på allvar från början ???"
Vilket fall som helst så ska det nu beställas hem mediciner och sedan skall jag tillbaka för mer pricktest.
I dagsläget är min operation försenad 5 månader pga alla väntetider och allt strul och innan jul blir det ju ingen operation.


Tja det var väl det hela för idag . Hur är det med er ?


Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

2 kommentarer:

  1. Hej, satt på internet och googlade om GBP op och hittade din sida. Kände att jag ryste till i hela kroppen när jag läste om när du skulle opas. Hur känner du nu inför en ny operation? Jag har funderat i flera år på att opa mig och till slut kommit fram till att jag vill det. Träffade kirurgen förra veckan och fått ja till op. Håller tummarna att allt ska gå bra för dig.

    SvaraRadera
  2. Men lilla vännen vad jag lider med Dej.....som Du får kastas hit o dit o inga klara besked =(

    Jag håller alla tummar o tår att det reder sej till det bästa o att Du snart får göra din efterlängtade operation.

    Kramizar //Mia

    SvaraRadera