lördag 20 november 2010

Dags för ett inlägg igen

Jaa.. kort efter mitt besök på US fick jag ett återbesök och äntligen gjordes et pricktest på de mediciner jag fick vid det tillfället jag skulle ha blivit opererad.. De gav knappt något utslag alls, men de som gav utslag var de muskelavslappnande medicinerna.
Vet inte vem som står bakom studien , kanske norskan jag nämnde tidigare , men tydligen finns det en studie som visar att 70% av de som får en anafylaktisk chock får det pga muskelavslappnande.
Jag har inte läst den studien så jag kan inte säga om det stämmer , men gör det de så kan det ju vara en förklaring till min chock ?

Det har redan gått två veckor sen mitt pricktest och häromdagen ringde jag till Danderyd för att höra om de fått svaren , men de kunde inte hitta något i min journal så de skulle göra en förfrågan till remitterande läkare.
Suck , den ligger väl i nån hög som mina remisser brukar göra..

Och även om de fått den så kvarstår ju en massa frågor som det inte finns svar på idag :
kan de operera mig utan att jag riskerar livet en gång till ? ( förutom att det ALLTID finns en risk med operationer)
Ska de kanske söva mig med gas isället för dropp ?
GÅR det att göra operationen utan muskelavslappnande ?
Måste de testa alla mediciner de vill använda på mig "live" ?
Är danderyd ens nöjda med allergiutredningen ?
Hur går det med studien på överkänslighet som jag ev kunde få ingå i ?

Den största frågan är ändå :

VAD HÄNDER NU ??? ( och när...)

Vad händer i era liv ? vilket status har ni ?



Kram Åsa



Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar