fredag 7 maj 2010

CPAP - snarkarens bästa vän

läste jag någonstans. ..
Visst det är mycket möjligt. Man snarkar ju mindre men så får jag ju sova med något som ser ut som en gasmask också... men vad gör man inte för att få ANDAS ??

När vår bebis kom till världen för ca 1,3 år sedan gjorde vi så att den som skulle upp och arbeta fick sova på " kontoret" för att orka med pendling och långa arbetsdagar .
Idag skulle det egentligen inte behövas för vår bebis är ju större nu och sover ganska så bra på nätterna.
Anledningen till att den som jobbar sover på kontoret idag är att den som jobbar är den som snarkar så familjen blir störd = jag .
Det här gör ganska ont i mig för jag känner ju att det är mitt fel att vi i stort sett har skilda sovrum..
Nu när "maskinen" flyttat hem till oss , är det tänkt att jag ska få flytta in i sovrummet igen.. vi ska bara fixa så att maskinen står säkert , på avstånd från skruttens långa armar .

Om 14 dagar är det tänkt att min operation skall vara gjord!! Nej jag har faktiskt ingen panik för operationen , men lite panik för att det går så dåligt att bara äta pulver...

kan ni peppa mig lite ????


Kram




Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

2 kommentarer:

  1. Så otroligt glad för din skull att op:en äntligen är på gång o så nära nu.

    Klart Du kommer fixa att äta puler....eller egentligen är det ju inte pulver. Utan huvudsaken att Du går ner innan op:en sefdan vad Du äter spelar väl mindre roll eller hur??

    En kompis till mej har nyss op:at sej o hon åt pulver men kompletterade med lite räkor o fisk mm.

    Kommer att gå jättebra, jag hejjar på Dej!!!

    Varför Du ska gå ner i vikt innan är för att minska storleken på levern, levern är det första som minskar i omfång när Du går ner i vikt, och läkaren måste lyfta på levern vid op:en och minskar Du omfånget på levern ökar Du chansen för att läkaren ska kunna gör ett bra jobb samt att Du minskar risken för Dej själv!!!!

    KRAMEN!!!!!

    SvaraRadera
  2. Det kan var urjobbigt med pulvret första veckan.
    Minns 3:e dagen, man tänkte inte på annat än allt som var gått men det gick bra ändå. 5:e dagen så fick man en kroppsodör utan dess like och det är alla gifter som ska ut ur kroppen. Den dagen duschade jag 3 ggr tror jag.
    Jag drack Nutrilett, mest choklad och låtsades att det var milkshake, det funkade bra för mig.

    Håll ut, snart är du "på andra sidan" för det är ju för DIN egen skull, för ditt fortsatta liv opch ditt välmående som du har valt att ändra på ditt liv.

    Lycka till!

    /Ewa (Metalgirl)

    SvaraRadera