lördag 22 maj 2010

Det blev ingen operation. Någon gång eft

Det blev ingen operation. Någon gång efter att jag blivit sövd och innan de började operera fick jag en anafylaktisk chock och trots att jag var intuberad till en respirator kunde jag inte andas. Alla mina värden sjönk och ett tag var jag "på väg ut genom dörren men vände och gick in igen" som läkaren så fint sade . . Det krävdes mycket medicin och det var till slut stora doser adrenalin som gjorde att jag " kom tillbaka" fick sedan ligga i respirator och ett dygn på iva. Nu är jag hemma igen. Har lite problem med andningen men kommer att få en remiss till allergi centrum så de kollar upp mig. Operationen är uppskjuten men jag lever ju och det är ju huvudsaken ! Kram

3 kommentarer:

  1. Ojojojoj!!!! Det lät verkligen inte bra! Men, varför får man en sån chock? Kan du aldrig bli sövd igen? ELler hur funkar det? Mysko...

    Håller tummarna att du får göra open.

    Jag tänkte påminna dig lite snyggt om att du har vunnit en stämpel på http://vildastamps.com Om du har möjlighet att gå in och välja en och sen maila mig vad den heter och din adress. =)

    Kramar Milo

    SvaraRadera
  2. Hej Milo ! Gu vad roligt att jag vunnit en stämpel , ska genast kolla och sen hör jag av mig :-)
    Alltså man vet inte riktigt varför jag fick allergichocken , men innan man blir sövd får man först prometin som ska motverka att man får en chock utav droppet som vissa kan reagera på. 1 av 70.000 reagerar på prometin istället och det var tydligen jag.... men nu ska jag få en ordentlig allergiutredning och jag kommer att kunna sövas men det blir med andra mediciner...
    Hur mår du ? Kram kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Men så ruskigt, jag blev så ledsen när jag fick beskedet att Du inte kunde op:as och att det blev så dramatiskt.
    Jag håller alla tummar o tår att op:en blir av snart och att allt kommer att gå bra !!!

    Många goa varma kramar från //Mia

    SvaraRadera