söndag 29 maj 2011

Andra testet

Andra testet bestod utav det muskelavslappnande medlet Celokurin. Testerna gick till som vid det första testet och ingen reaktion kom precis som då förrän vid den högsta dosen . Då krampade musklerna och jag blev "förlamad" och slutade andas . Jag kunde varken tala eller röra mig och de sekunder som det tog innan de hjälpte mig att andas kändes som en evighet ...
Jag tänkte på min son och i mitt huvud upprepade jag hans namn som ett mantra.
Till slut kunde jag andas av mig själv eftersom medlet gick ur kroppen och då hade jag kissat på mig också...
Det var helt overkligt att vara med dom detta och vara vaken och fullt medvetande om att jag inte kunde andas... man undrar ju om det är värt det , men jag måste ju tro att det är det.
Som läkarna säger är det ju faktiskt livsnödvändigt om jag är med om en olycka eller blir akut sjuk och måste opereras så måste de ju veta vad jag tål eller inte tål.

Imorgon är det dags för det tredje och sista testet.... ska bli så skönt när detta är klart.
Undrar vilken kroppsdel som blir påverkad imorgon ?

Håll tummarna för mig .



Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar