söndag 22 maj 2011

Första testet

Det gick bra med den första testen förra veckan , medicinen då hette Esmeron.
Lite jobbigt att vänta på att något ska hända utan att veta vad .
Först fick jag göra lite andningstester , dvs kolla lungfunktionen , sedan var det dags för pricktest och sätta nål. En läkare och sköterska från allergimottagningen följde sedan med mig till post op och där fortsatte testerna.
Den första dosen var under huden (subkutant) och resterande intravenöst.

Efter varje dos dröjde det en halvtimme och sedan fick jag en högre dos.

När jag fick den sista och högsta dosen tog det bara någon sekund så började ögonen att snurra, ja det går inte att förklara men de bara "fladdrade" omkring och jag kunde inte alls fokusera . Jag blev skitskraj och började gråta och tänkte att nu händer det , nu får jag en allergisk chock igen !

men så var det inte...tack gode gud!
Medicinen var ju muskelavslappnande och ögonmusklerna reagerade på det , att ingen tänkte på att tala om det för mig var väl så enkelt som att de aldrig brukar ge muskelavslappnande mediciner till människor som är vakna ...

Imorgon är det dags för medicin nr 2 . Jag vet inte vilken det blir , jag vet bara att Esmeron inte var den som det är vanligast att man reagerar på och jag vet att en av de tre är det vanligt att man reagerar på...

Håll tummarna !


Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar