tisdag 17 januari 2012

grupp 8 möte inför gbp på Vrinnevi

Igår var det dags för "grupp 8" mötet på Vrinnevi . Vi var 7 deltagare och några anhöriga .
Med på mötet var en sjuksköterska, kirurg, diestist, kurator, sjukgymnast samt verksamhetschefen för kirurgen på Vrinnevi. Det var i stort sett samma personer som informerade på stormötet jag var på i slutet av året men nu fick man först en gemensam information och sedan fick man träffa samtliga för enskilda samtal .  Det känns jättebra och det var bra samtal.
Mycket av informationen har jag ju sen tidigare och de påminner om hur det fungerade på Danderyd men det är bra med lite uppfräschning.

Självklart kom min anafylaktiska chock upp vid flera tillfällen och det är ju jobbigt att tänka på så jag blev lite ledsen . Jag är inte alls orolig att det ska hända igen  men jag är ju så blödig och KÄNNER så mycket... jag känner hur min sambo kände när han fick beskedet om vad som hänt , hur han fick ta sig från Motala till Danderyd med vår lilla bebis när jag låg i respirator...

Klart att jag kommer att bli jätteorolig när det är dags att söva mig men jag vet ju också att det kommer att gå bra den här gången .

Nu känns det verkligen som det är på g , att denna efterlängtade Gastric Bypass äntligen skall bli av !
Som jag förstod det kommer Anneli på obesitas mottagningen att höra sv sig den här veckan , då får man slutgiltligt besked om och när operationen blir av !!




Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar