onsdag 4 januari 2012

jo jag vet , inte mycket som händer här ..

MEN det börjar iallafall röra lite på sig vad gäller min Gastric ByPass operation  :-)
Har varit på ett stormöte på Vrinnevi för de som står i kö för en operation och jag kan säga att det var en märklig skara människor... inte så många öcerviktiga heller så hur de har fått sina remisser fattar inte jag ! Å andra sidan inte säkert de blir godkända för operation heller. Flera verkade inte ens förså vad det pratades om och andra hade ganska krävande åsikter som "jag har väntat i 8 månader !! "

Jaha , och ?? Jag har väntat i 3,5 år och desstutom nästan dött på kuppen , men inte KRÄVER jag något för det... jag anser att detta är min sista chans till hjälp , hjälp till självhjälp !

Självklart är jag avundsjuk på alla som har gjort sina lyckade operationer , men försöker att inte bli bitter. Min övervikt hämmar mig så mycket , mest i umgänget med min son .
Jag vill inget hellre än att gå med honom till badhuset eller gympan , men i den här kroppen går det inte :-(

I höstas började jag på viktväktarna och det går väl sådär ... har i allafall inte gått upp mer  :-)

Om några veckor ska jag på ett grupp 8 möte på Vrinnevi , någon som varit på ett sånt ?
Gissar att det är liknande som jag var på inför operationsförsöket på Danderyd , dvs man fick träffa kirurg , dietist och narkosläkare. Hoppas verkligen att det finns en narkosläkare med denna gång för jag vill veta hur de har tänkt med min sövning denna gång ..

I övrigt knallar livet på...
Jag har inte lovat några nyårslöften i år , men har en plan om att göra så mycket det går för att jag ska må bättre.
Har promenerat 2 ggr den här veckan , iofs bara 30 minuter per gång , men orkar å andra sidan inte mer  , så jag tycker det är duktigt .
Har beställt zumba också ! 
Är ju "tyst" sponsor av gymmet i stan , dvs jag betalar men går inte dit och tror hela tiden att så fort jag går ner i vikt ska jag gå dit.
Största problemet förutom att jag skäms över hur stor jag är , är att det inte finns träningskläder i min storlek .. eller om det är en ursäkt för att inte gå dit , vad vet jag..

Men zumba kan jag träna hemma , och bra musik är det också :-)

Vi får väl se om 2012 blir ett så bra år som vi alla hoppas på !



Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar