måndag 9 januari 2012

kläder i stora storlekar



Har åtminstone för mig varit ett problem i många år...

Det finns ju större storlekar på Lindex och Kappahl och tack gode gud för det , annars hade jag gått naken.. MEN är det bara jag som känner att man köper kläder som man får på sig istället för de kläder man skulle vilja ha?
Såå många gånger som man sett nått snyggt på "smal" avdelningen ...och sedan för köpa ett stormönstrat tält  eller något i grått grått grått eller svart   på tjockisavdelningen  , bara för att det är det som passar.
Ja , jag vet skyll dig själv som är tjock ! Men det är inte dit jag vill komma ... jag undrar bara varför de inte kan göra likadana kläder men i större storlekar ??

Andra kan ju .. jag skulle gärna betala mer.

Det senaste året har jag inte handlat ett plagg från de vanliga kedjorna. Lindex storlekar passar mig inte och där finns inga byxor jag kan ha... Kappahl har blivit så fruktansvärt tråkiga och deras byxor kan jag inte heller ha ... och hm har inte bib här där jag bor.
Kan säga att utbudet kanske är större i andra städer så jag pratar ju såklart om mitt LOKALA utbud.

Jag är trots min stora kroppshydda en klädesnarkoman , jag älskar kläder och har alltid lagt ner mycket pengar på det , och när jag började gå upp i vikt fick jag ju köpa garderob efter garderob..
Skulle nog kunna gå ner 50 kilo och ha kläder så det räckte med enkla kompletteringar..
Eftersom jag ökat i vikt så snabbt är mina kläder i väldigt fint och oftast
oanvänt skick.

Vart köper ni kläder ??

Jag har hittat några favoritplagg hos bonprix ,
det är också där jag hittar hyffsat bra bh.ar .
Annars är min garderob fylld av kläder från YOURS !!


Kolla in den siten om du behöver förnya garderoben. De har dessutom rea just nu .
Frakten är endast ca 60 kronor... så är du osäker på din storlek går det ju att provbeställa ett plagg..

Black Flower Detail TopTeal Split Sleeve Print Top

Indigo Bootcut Belted Jean 31"Black & Cream Frill Sleeve Tunic


Kolla in på sidan och säg vad ni tycker !

Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, den svenska utbudet är så himla tråkigt när det kommer till kläder i större storlekar. Jag handlar en hel del på både evans och Asos Curve från england där de har mer moderiktiga kläder än vad de svenska utbudet har. Men även från secondhand och från vanliga utbudet då de har modeller som är lite oversize. Ha en fin dag!

    /Thina

    SvaraRadera
  2. Jag har haft samma problem i många år. Men utbudet av stora kläder har sakta men säkert ökat, bra eller dåligt går att diskutera.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har upptäckt en ny e-butik som heter www.lbbofsweden.se.

    Företaget heter Lady Big And Beautiful och verkar ha satsat på en del ekologiska kläder. Storlekar från 44-62. Kan det vara något?
    //Anette

    SvaraRadera