söndag 24 januari 2010

Gastric Bypass genom vårdgarantin - någon mer som står på kö ??

Det är den kön jag står i .När de hade fått min remiss i Norrköping och jag ringde dit och frågade hur lång kö det var och de svarade 4 år !! kände jag bara att va fan det är ju nästan som att ge upp... om 5 år kanske jag väger 30 kilo till om jag lever... Så då ringde jag en del samtal om att jag ville utnyttja vårdarantin. Efter diverse strul med mina papper ( why not ? ) så fick til slut Danderyd min remiss den 2 december 2009.
Den 11 februari har jag blivit kallad till läkaren, narkosläkaren samt gruppmöte med dietist så det känns verkligen som det är på g .

Pratade med min älskade syster och hon fick ju upp ögonen på mig att det verkligen kommer att bli snart !! För har vårdgarantin trätt in så borde min operation bli av inom tre månader efter att jag träffat läkaren ! Shit , då blir det av senast i mitten av maj !?? Någon som vet om det verkligen fungerar så? ohh törs knappast tänka tanken... det vore ju underbart .
Visst det blir inte beach 2010 heller , men vem hade trott det ?

Nä nu är det strax Damernas detektivbyrå ! Så himla mysig serie tycker jag .


Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

4 kommentarer:

  1. Hello!!
    Hittade hit via en väns blogg.
    Jag har oxå stårr i kö o vantat jättelänge....känner igen det där med samtal hit o dit och vårdgarantier som inte gäller osv.
    Jag opererades i december -09 och jag valde att hoppa av landstinget och göra det privat.

    Lycka till med allt!
    Kram kram //Mia

    SvaraRadera
  2. hej mitt namn är madelen...känner igen det med vård köerna o vårdlotsen mm...har nu väntat i två år på att komma till läkaren o få en op..men vägen ditt har varit svår..så jag vet hur du mår.nu har jag fått mitt först möte med läkare mm i lund..så om allt går bra så får jag en op i nov..men jag har lärt mig en sak att man måste stå på sig.o aldrig ge sig.mvh madelen

    SvaraRadera
  3. hej.jag har fått vänta på min gbp i tre år.nu i år den 10 feb så ska jag göra min gbp på danderyd sjukhus är lit nervös för det men det kommer gå bra.hur har du mått efet den gbp.jag är också från östergötland.

    kram

    SvaraRadera
  4. Åååh! Fler än jag som väntar! Ett år har jag väntat nu! (Landskronakirurgen som remitterar till aleris K-stad) I november sa de vid telefonsamtal att senast i mars skulle jag skickas vidare. Idag sa de att jag fick räkna med ETT HALVÅRS väntetid TILL! Jag blir såå trött!
    Nu ska jag ringa runt till alla j-la sjukhus i Sverige för att kolla om någon har möjlighet att plocka in mig tidigare!
    Tänk om man hade haft pengarna att göra det privat!

    SvaraRadera