måndag 18 januari 2010

Tänk dig följande

Du går förbi en affär och i skyltfönstret hänger snyggaste jackan !! Du går in och provar , och volia, den passar = du köper den .Nice :-)

Du ser reklamen för Gina Tricot och deras coola kläder, schyssta jeans , coola toppar , bara att gå in,pröva och köpa för allt passar .

Ska du ut en kväll ? Kanske med polarna eller jobbet , jamen då är det ju bara att slinka in på Vero Moda eller HM och köpa nåt nytt!

Eller ??

Hmm inte om man är smällfet och drar storlek 56 :-(

Ni har hört det där uttrycket "vara värd sin vikt i guld" . Shit ! jag är värd massor !! Just nu 130 kilo , hur mycket guld blir det ??

Nej tyck för guds skull inte synd om mig , det är INTE det som det här handlar om.
Det här handlar om min resa från smällfet, olycklig och ful till att återigen bli "normal" , glad och vacker.
-Allt sitter inte i hur man ser ut .
Om nån vet det så är det väl jag :-) Men nu är min gräns nådd. Jag har alltid haft ett bra självförtoende och en ännu bättre självkänsla men nu är det snart inget kvar av självförtroendet och självkänslan är också på väg utför... Det måste stoppas innan det blir försent !

- Det är väl bara att äta mindre !
Men herregud , om det vore så lätt hade jag varit smal för längesedan ..

Jag har bantat i nästan hela mitt liv. Hur det började ? Kom tillbaks så ska jag berätta mer...

Tack för idag , en alldeles vanlig dag .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar