onsdag 24 mars 2010

Bråkar om försvunnen remiss

Skit vad jobbigt det är att behöva bråka, eller tjata , kalla det vad ni vill.
Min lilla remiss på en sömnapné utredning är BORTA!

Som ni vet har jag de senaste 6 veckorna försökt få fram information om min remiss.. Kan det vara så länge sedan ? Ja den skickades från Danderyd den 11 februari...

I måndags fick jag bråka igen, ringde ÖNH bara för att kolla om den fanns där , det gjorde den inte , det enda hon kunde se i journalen var ursprungsremissen på GPBn som gick åt andra hållet , dvs till Danderyd. Dessutom , sade hon, är det ju Neurofys som gör dessa... jo jag har hört det ryktet på stan , men i min journal står det att den är skickad till ÖNH...

Ringer till neurofys igen och får prata med samma trevliga tjej som förra veckan.
(Om dessa 100 samtal har lärt mig något så är det hur skrämmande olika man kan behandla patienter) Hon kollar och hittar inget på mig men lovar att ringa så fort det dyker upp en remiss och jag ska inte oroa mig hon ska göra sitt bästa för att jag ska få en tid.

Ringer Obesitasavdelningen på Danderyd och får prata med superduper gulliga Lotta som verkligen FÖRSTÅR att jag börjar få panik ! Tiden rinner iväg och jag oroar mig dagligen för att min operation ska bli försenad och flyttas till efter sommaren bara för att denna sömnapné utredning aldrig blir gjord. Lotta är så himla gullig ! jag vet inte vem hon är men det spelar ingen roll ...hon ska få en kram när vi ses. Hon rotar fram ett namn på en vårdlots som dessutom är samordnare för utomläns patienterna och säger åt mig att ringa till henne och sedsn måste jag ringa tillbaka till Lotta och berätta hur det gick.

Ringer vårdlotsen som också är kanonbra, hon förstår min stress då MER än halva tiden av de tre månaderna på vårdgarantin redan har gått..
Det lustiga är att hon hittar min remiss , eller hon hittar i alla fall att den är skickad till ÖNH på US men att den sedan inte blivit åtgärdad.....
Hon lovar att ringa ÖNH och dessutom ska hon dra i så många trådar hon kan och sen hör hon av sig till mig inom en vecka.

Ringer till Lotta och berättar detta som blir superglad för min skull. -" Nu sa du se att det ordnar sig, och så fort du får tiden för sömnapné utredningen ringer du operationsplaneringen på Danderyd. Nu ska du inte oroa dig, koppla av detta för resten av den här veckan . Byt ut ett mål om dagen till Nutrilett så blir du inte så strssad om det skulle ramla in undersökningar och operationstider. Operationen SKA ju bli av och den blir av inom vårdgarantin ( annars får landstinget tydligen betala nåt.. ) så kämpa på med att gå ner lite i vikt så ses vi snart och ring om det är nåt"
Super duper gulliga Lotta !

Så där har ni status .. Vad är eran status ??




Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar