tisdag 9 mars 2010

ja jag vet.. det var längesedan

har inte haft ork , eller rättare sagt inspiration till att skriva här...

På torsdag är det en månad sedan jag var och träffade läkaren på Danderyd.
Då är det också en månad sedan han skickade en remiss till Norrköping för min sömnapné.
Och inget har jag hört...

Man ska vara frisk för att söka vård så är det ju bara.. På Danderyd sade de åt mig att ligga på lite vad gäller remissen för sömnapnén så det hinner utredas ordentligt innan det är dags för op. Så jag är på : ringer öron/näsa/hals i på US i linköping, nä där gör inte utredningar - de görs på Neurofys , men hon kollar i journalen och hittar inget. Väntar några dagar , ringer Neurofys- de hittar inget . Ringer kirurgen på Danderyd och får prata med en inte alltför sympatisk människa , men hon får i alla fall fram att remissen är skickad till Norrköping. Tydligen är det så att eftersom min husläkare skickade en remiss för GBP till Norrköping så är det den vägen det ska gå.
I norrköping finns det en läkare - som också tydligen har många strängar på sin lyra , han är inte bara läkare , han är tydligen överläkare och klinikföreståndare och en massa annat viktigt så han finns inte tillgänglig på tre veckor och ingen annan öppnar hans post.
FAN TA STISKT ...

Gjorde inget åt saken förra veckan och nu är jag hemma med västa dyngförkylningen.
Börjar inse att om inte utredningen blir av snart så blir operationen försenad ...och jag vill inte inse det för nu räknar jag dagarna ...





Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar