lördag 13 mars 2010

Tänkte börja med pulver snart

åtminstone på halvfart tills jag får tid för op. Ja jag vet att det kan dröja med op men då får jag väl göra paus i pulverdieten .
Tänkte äta pulver, frukt, sallader och knäckemackor med makrill/tonfisk i några veckor och se om det gör något på vikten innan jag börjar med pulver på helfart. Låter det bra eller dåligt ?

Hur länge åt ni pulver innan op ? Efter op? Jag trodde man skulle äta pulver/flytande i 4 veckor efter op men har sett att vissa bara gjort det i en vecka. Får läsa mina papper igen....

Hos dietisten på Danderyds sjukhus sade de att man inte skulle äta pulver alltför länge innan op för man skulle ju "stå ut" med flytande kost i 4 veckor till efter operationen.

Jag vet att jag klarar att äta pulver 4 veckor , det är inga problem. Det största problemet med pulver diet är de tre första dagarna och sedan att hålla vikten när man pulvrat klart .
När jag åt pulver i 4 veckor gick jag ner 10 kg och när jag slutade kände jag att jag lätt hade kunnat hålla på med pulver i två veckor till. Gick iofs upp allt och lite till igen :-(

Vilket pulver gillar ni bäst ? Jag föredrar naturdiet. har svårt för nutrilett konsistensen . Prövade modifast sparris för jag tänkte att det kunde vara bra med en varm soppa , men fy 17 så äckligt !

Det jag har hemma nu är Allevo hallon, naturdiet Kaffe Latte och Naturdiet ananas. Gillar naturdiets smoothies men de kan man ju inte äta lika många utav , men kanske lyxa till det med en sån och en frukt till lunch ?

Idag blev det sallad och lite kött till lunch , enkelt bra och nyttigt !





Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

2 kommentarer:

  1. Vet Du hur långt borta operationen är?????

    Vet Du inte det börja INTE med pulver, det är mitt råd. Om Du ska "flyta" 3-4 veckor innan op. så lovar jag Dej att Du inte kommer att titta på pulverdiet den närmsta tiden efter det. Det är liksom inte gott att återgå till pulver när Du gjort en paus.

    Och om Du "flyter" nu i vi säger två veckor och går ner 5-7 kg. för att sedan återgå till kost igen så kommer Du gå upp 10 kg.

    Och det längsta Du kan "flyta" är tre veckor annars måste Du ha läkarordination.

    Varför ska Du flyta nu??????

    Mitt råd: Ät o må gott!!!!!! Strunta i att flyta i "onödan"

    Kramizz/Mia

    SvaraRadera
  2. Rara Mia, tack för dina kommentarer , du vet att jag lyssnar på dig! Jag har faktiskt INTE börjat med pulver , man kan säga att det rann ut i sanden ...däremot försöker jag hålla mig från att gå upp mer i vikt. Måste man ha läkarordination för att äte pulver mer än 3 veckor ?? Jag har med i extravaganza förut och åt pulver i 4 veckor...och jag vet såna på itrim som ätit pulver i 10 veckor...
    Pulvret är ett gissel...nämnde ju att jag gillar naturdiets smoothies men läste på förpackningen sist att det innehåller nikotiamid !!!!!!!! Vad är det för dj%#&a skit?? Jag bara undrar ?

    SvaraRadera