lördag 13 mars 2010

Måste bara berätta en sak till

Förra helgen var vi på restaurang , det skulle bli sista restaurangbesöket innan operationen och innan jag börjar på pulver.
Sambon och jag hade sett fram emot det i flera dagar, när vi väl kom dit fick vi inte sitta i "båsen " då sonen var med och behövde en barnstol, för då blir det för trångt i gången . Inget med det utan vi blev placerade vid ett fint fönsterbord med vanliga stolar , och nu skall jag försöka förklara hur dessa stolar såg ut.
Tänk dit att själva sistsen är rund , och att armstöden liksom följer sitsens kontur, dvs de möter liksom varandra framför magen.. ja det som hände var att jag inte fick plats !!!

Jag fick vrida in min kropp sidleds och då satt jag fast , med armstöden karvandes in i sidfläsket ! Som ni förstår så kunde jag inte sitta så utan vi bytte plats .
Det värsta var att när personalen undrade varför vi bytte svarade jag att vi trivdes bättre dit vi hade flyttat , men min sambo som tydligen skämdes över att vi bytte plats kläcker ur sig att det var för att jag inte fick plats. hade jag haft mat i munnen hade jag nog spytt då..

Jag kommer inte ihåg när jag känt mig så förödmjukad....







Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar