lördag 13 mars 2010

Viktuppgång i omgångar

Under min graviditet gick jag upp ca 8-9 kilo vilket är ett jättebra resultat för en tjockis som har jättelätt för att gå upp i vikt.. men jag kämpade verkligen och åt inte för två , gick hos min ditetist 1 gång i månaden och skötte maten.

Efter graviditeten gick jag ner till den vikt jag hade innan jag blev gravid och ytterligare 5 kg !! Vilken lycka , då kunde jag ha de kläder som var för trånga innan jag blev gravid.

Gick till läkaren för bla mina karpaltunnelsyndrom och läkaren kommer på den geniala iden att kolla mitt hypotyreosvärde , för det är ju bra att kolla efter en graviditet.

Min kropp var ju fortfarande i nån slags hormonrush så enligt proverna hade jag för hög dos. Farbror doktorn sänkte dosen och på 2 månader rusade jag upp 11 kilo . helt omöjligt enlgt läkarna , inte alls omöjligt enligt min diestist... möjligt eller inte det är iaf fakta...

Idag väger jag 18 kilo mer än när jag blev gravid. Så jag behöver gå ner 18 kilo bara för att kunna ha de kläder jag hade innan graviditeten helst 23 för att kunna ha lite finare kläder..
Det är ju helt övermäktigt !! Och efter dessa 23 kilo har jag fortfarande 25 kilo till kvar tills att bli normalviktig...

Vad var det som hände att jag gått från att vara lite rund till att idag vara sjukligt fet ??

Sedan jag träffade min sambo och flyttade till den här stan har jag gått upp 40 kilo . Har det med det att göra ?
De första åren som arbetslös i en ny stad utan att känna någon ? Jag vet inte om jag tröståt direkt men att äta en bulle eller kaka blev liksom dagens höjdpunkt. Jag som aldrig fått äta fikabröd under min uppväxt heller har ju sååå svårt att låta bli om jag blir bjuden .

Min sambo är normalviktigt kan tilläggas så vi är inte två tjockisar som sitter och äter upp oss tillsammans... däremot är hans kropp betydligt mer tolerant mot "onyttiga" grejjer. Jag kan titta på en kaka och gå upp i vikt medan han kan äta 5 och inte gå upp i vikt.. inte för att vi äter just kakor men ni fattar !

Nu ska jag laga lite lunch åt min jätteförkylda sambo och vår son ( ja de fick min förkylning)
Sonen sov knappt inatt och nu har han sovit i två timmar !!

Har mycket att skriva om idag känner jag så jag återkommer !



Tack för idag! En alldeles vanlig dag.

1 kommentar:

  1. Skriv av Dej det är så härligt......att få ur sej saker o ting son gnager är skönt!!

    Kramizzzz//Mia

    SvaraRadera